Merel Snijders Blok

Opleidingskundige
Sinds 2009 breng ik bij Savant in de praktijk wat ik op het water en tijdens mijn studie al leerde. En in de verschillende projecten die ik doe, ligt mijn focus nog altijd op de praktijk. We kunnen nog zulke mooie leertrajecten ontwerpen, maar het draait uiteindelijk om de resultaten in het werk.

Achteraf gezien begon mijn opleidingskundige loopbaan op het water. Daar gaf ik zeilles aan kinderen. Ik genoot ervan om elke dag weer nieuwe manieren te bedenken om hen het zeilen te leren: een oefening die nog beter aansloot bij wat ze al konden of een creatieve instructie die voor nog meer motivatie zorgde.

Waar ik tijdens de zeillessen vooral op mijn gevoel afging, leerde ik tijdens mijn studie Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente het onderwijskundige vak pas echt kennen. Vooral de projecten konden mij als student echt boeien. Het toepassen in de praktijk was voor mij als lerende van groot belang.

Sinds 2009 breng ik bij Savant in de praktijk wat ik op het water en tijdens mijn studie al leerde. En in de verschillende projecten die ik doe, ligt mijn focus nog altijd op de praktijk. We kunnen nog zulke mooie leertrajecten ontwerpen, maar het draait uiteindelijk om de resultaten in het werk. Of het nu gaat om het ontwerpen, ontwikkelen, implementeren of evalueren: ik kies voor een opzet die past bij de organisatiecontext en bij de praktijk van de deelnemers, waarbij ik het werken en leren zoveel mogelijk samen breng.

En dat werken en leren goed samengaat, ervaar ik zelf elke dag. Samen met klanten en collega’s blijf ik me verder ontwikkelen in de verschillende rollen die ik binnen Savant vervul: van ontwerper en ontwikkelaar tot adviseur en projectleider. Net als op het water geniet ik er nog steeds van om het leren elke dag weer te optimaliseren.