Randstad dat ben jij in de markt
Opdracht
Randstad gaf de volgende opdracht: “Ontwerp en ontwikkel een leertraject voor nieuwe intercedenten om hen voor te bereiden op het werken in de marktunit, als aanvulling op het generieke introductieprogramma. Centrale thema’s hierin zijn de werkwijze op de marktunit, aanbrengen van focus en het maken van keuzes om de markt zo optimaal mogelijk te bewerken.”
Aanpak
- Een opleidingskundige van Savant was gedurende het ontwikkeltraject gedetacheerd bij Randstad, om nauw samen met een HRD-adviseur van Randstad samen te kunnen werken.
- Savant stemde continu af met de intern opdrachtgever en de werkgroep marktunit, zodat het leertraject aansloot bij de organisatiedoelstellingen.
- Savant voerde diverse gesprekken met betrokkenen binnen de organisatie, wat leidde tot de onderwijskundige uitgangspunten en het ontwerp.
- Op basis van het uitgebreide ontwerp ontwikkelde Savant in een paar weken de materialen.
- Savant was nauw betrokken bij de pilot van het leertraject, ze informeerde de trainers en het voerde aanpassingen door naar aanleiding van de evaluatie.
Resultaat
Bovenstaande klantvraag heeft geleid tot een tweedaags leertraject. Voorafgaand en na afloop maken de deelnemers opdrachten, die zij via Google+ met elkaar delen. Twee ervaringsdeskundigen voeren het leertraject uit: een ervaren intercedent van de marktunit en een manager van een marktunit. Zij nemen elk vanuit hun eigen context de deelnemers mee in de werkwijze.
En wat vindt de klant ervan?
De deelnemers waarderen het afwisselende programma, de prettige werkvormen en de praktische toepassing. Deze praktische toepassing was ook terug te zien in de resultaten: de deelnemers zetten veel van het geleerde direct in in de praktijk en realiseren zo een daadwerkelijke verandering op hun unit.